| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pedro koi

|
Geplaatst: Za 09 Jun 2007, 18:52:57 Onderwerp: ontwerp japanse tuin hulp gevraagd |
|
|
hallo
naar aanleiding van de bouw van men koi vijver zou ik toch graag de tuin een kleine japanse tint geven.
een probleem daar heb ik nu geen kaas van gegeten.
is er iemand die mij kan helpen in de aanleg en bepanting info van de japanse tuin eventueel een tekening tekenen.
zou er graag een bonsai in willen en wat varen's mos eventueel wat rotsen thijm en struikjes.
wie heeft er ideen die mij verder kunnen helpen.
zie vijver voorstelling pedro koi om een idee te hebben van men vijver.
langs de voor zijde kopt er terras tegen maar tussen vijver en garage en gras van de buur zou ik dit eventueel ondet houds vriendelijk willen oplossen met eventueele camouflage van de vijver die 1 steen hoger komt dan het maai veld.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
Giovanni

Geregistreerd op: 17-8-2006 Berichten: 680 Woonplaats: West-Vlaanderen
|
Geplaatst: Za 09 Jun 2007, 20:25:59 Onderwerp: |
|
|
Pedro,
Je moet er zelf eens goed over nadenken waar je wat wilt.
Als je bijvoorbeeld uw vijver die iets hoger komt wil camoufleren, dan kan je perfect gaan werken met hoogte veschillen wat heel mooi is bij Japns getinte tuinen.
Metsel bijvoorbeeld een trapje om naast de vijver op dezelfde hoogte te komen als de waterstand. dit kan je met siergrind mooi afwerken. Wat ook altijd werkt is bloembakken metsen en daarin een japanse vormboom of dergelijke. Maak gebruik van stapstenen in uw siergrind. Combineer de typisch japanse tinten. Gebruik buxus en mossen alsook Japanse esdoorn. Die is mmoi contrasterend met de rest.
Veel gebruik van Keien en rotsen is zeker niet nefast voor het totaal beeld.
Wat volgens mij zeker niet mag ontbreken in een Japanse tuin is een boedha.
Het zal de bewaker van uw vissen en uw gezin worden. Als je hem tenminste als geschenk krijgt :-)
Besef wel dat al dit "speelgoed" veel geld kost. wat ik hierboven heb opgenoemd kost al gauw evenveel als de ruwbouw van uw vijver ...
Gio |
|
| Naar boven |
|
 |
marc janssens
|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2007, 15:08:46 Onderwerp: |
|
|
Pedro, hier kun je wel wat tips vinden over oosterse tinten in je tuin: http://www.entoshof.nl/
Er is inderdaad een gezegde dat je een boeda niet zelf mag kopen maar kadoo moet krijgen en dan enkel van vrienden (dus geen familie, en ook je vrouw niet Giovanni ). Maar dit gaat eigenlijk eerder op voor een Hotei (lachende boeda). |
|
| Naar boven |
|
 |
roland
Geregistreerd op: 19-1-2006 Berichten: 44 Woonplaats: Zoersel (België)
|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2007, 18:02:41 Onderwerp: |
|
|
Hallo Pedro,
Wat zou je graag wensen in jouw japanse tuin. Denk erom eenvoud siert.
Het beste is deze stapsgewijze aan te leggen; anders gaat het veel te duur uitkomen als je alles ineens wil doen. Begin met enkele grote keien. Plaats deze en wacht dan even af, zodat je verder een beeld kan krijgen. Zie ook eventueel de foto's van mijn tuin op mijn website. www.rolandskoi.be Deze foto's zijn intussen wel iets achterhaald, maar ik ben tevens bezig met een volledig nieuwe website waarop nog meer foto's komen. Als je met een vraagje zit, mag je ma altijd kontakteren. Indien mogelijk zal ik je trachten te helpen. Succes. |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2007, 19:27:30 Onderwerp: |
|
|
dag roland
bedankt voor het aanbod in ieder geval.
wat ik graag had gehad ga ik inderdaad in stappen doen want men budget is bijna op.
graag had ik langs de zijde van de buur dit afgewerkt met kiezel met een wortel doek eronder zo is dit altijd goed toe hankelijk en proper afgewerkt.
tussen de keizel zou ik eventueel wat stenen leggen en wat beplanting buxus of zo.
langs de andere zijde zou ik een strook van 1 m verhogen tot vijver niveau en dit beleggen mat boomschors en daar tijm en buxus of ander planten op zetten.
in de schuine hoek tegen het terras komt een vorm boom van 1,2 hoog.
de voorzijde word volledig tot tegen de vijver betegeld met tuin tegels denk blauw steen met combinatie van bankirai.
de voorzijde van de vijver had ik graag bezet met wit zand en wit cement en daar tekeningen in gemaakt van stenen zo heb ik ee rots effect wat mooi is dit zie je dikwijls in pret parken aan water atracties..
voor de rest komt er langs het terras een laag buxus of iets in de aard haagje van rond te 30 hoog met een trapje naar het gazon.
zo dit had ik in gedachten wat denk je ervan.
en wie kan me helpen met de juiste samen stelling om zo een cement te maken die rots uit straalt.
op de vijver rand komen dan zelf gemaakte lataarnen in japanse vorm 6 stuks in ieder hoek eentje denk van daar 24v verlichting in te steken.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
coolceys
|
Geplaatst: Wo 13 Jun 2007, 1:55:24 Onderwerp: |
|
|
Nog een linkje,misschien ter inspiratie: www.myjapaneseteahouse.com
wel in het engels.. |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Zo 24 Jun 2007, 10:08:59 Onderwerp: |
|
|
hoi
heb nu al een klein idee hoe ik het zou willen hebben.
hier wat foto van de tuin in zen vorm gegoten nu voor de metha morfose.
hier zie je een totaal overzicht van de tuin vanop het toekomstig terras.
achter de vijver zie je het verplaatste zwem bad van de kintjes met erachter de noch af te bouwen kinder speeltuin.
links van de vijver komt er tot op 1,5 m gazon tot tegen het tuin huisje( word ook nog vervangen met der tijd)zo ook waar het zwem bad staat en de ren rond het zwem bad worden er een ronde stenen gelegd welke weet ik nog niet en de binnen zijde opgevuld met zand dit achter de winter.
langs de vijver ter hoogte van de kelder zie je dat het verhoogd is tot hoogte van de beton stenen van de kelder zelf dit word volledig aan geplant met tijm buxus vorm boom en boomschors ertussen
hier zie je dat ik de terras aan het uitscheppen ben ben bijna 2/3 ver deze komt tot tegen het huis en word 8 op4 m links van het terras zie je de planten bak deze word ook verhoogt tot aan de deur in de insprong de kant van de beton platen ongeveer 10m lang.
daar komt ook buxus vorm boom tijm en boomschors rotsen.
ervoor tussen de berm en het huis komt tot tegen de kelder waar ook verhoogt is volledig belegd met steentjes in een wandel pad die af geboord zal worden met keien waar het pad de vijver kruist worden er stap stenen gelegd in de stenen er worden ook grote rotsen voorzien hier ale moet dat nog wel bezien maar is toch hoe ik het in het hoofd heb.
hier zie je de zij kant van de vijver tegen aan de gebuur een strook van ongeveeer 60 cm en 9 lang.
dit zou ik ter hoogte van de kelder bezetten met bodem bedekker dit ter hoogte van de vijver zou ik ook kiezel leggen met rotsen en buxus waar het ter hoogte van de planten bak in de verhoogde berm zal vloeien.
hier zie je de planten bak waar er al een deels een berm gemaakt is deze word verder gedaan van zodra de nuts voorzieningen in de grond zitten naar garage en kelder,elekticitiets kabel voor voeding plon kast tuin huis water voorziening kelder en de af voer riool voor de kelder pomp en het terras.
hier zie je nog eens de berm rond de kelder.
dit alles heb ik nu in men gedacht wat vinden jullie ervan hopelijk kunnen jullie je er wat van voor stellen.
eventueel zou ik nog een bamboe hek rond het vijver willen zetten van 30 hoog.
de vijver word normaal afgewerkt met blauw steen zo ook het terras daar ben ik nog niet aan uit vrouwtje moet ook nog wat te zeggen hebben.
de kelder word afgedekt met bankirai op een alu constructie.
einde deze week word er gras gezaaid als het weer mee wil en alexus paraat is zo word de tuin toch weer aal een beetje aanzicht baar.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 17:46:50 Onderwerp: |
|
|
hallo
zoals ik reeds al gezegd had ben ik nu begonnen met de tuin.
de vijver licht nu efkes stil tot ik polyester alles is klaar net nog de rest van de lucht leiding de kraantjes monteren maar de filter heefd al gedraaid.
vandaag hans het oude gazon om gespit tot op 50 cm van het terras af dit ga ik achter af doen.
was op aanraden van een tuinier om zo de meeste putten van de kraan en vracht wagens weg te krijgen en ook de oude gras zoden moetsn weg om get nieuwe gazon mooi te kunnen aan leggen.
dus gespit vandaag voel men rug niet meer maar is voor het goede doel.
dit was deze morgen rond 10 u.
en dit om 17u30 moet morgen nog 1 m doen en dan ben ik klaar dan frezzen en rollen en gazon zaaien.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Za 30 Jun 2007, 18:36:27 Onderwerp: |
|
|
hallo
gisteren was het dan zover het aanleggen van het gazon.
om 9 u de frees gaan halen en tegen 11u30 had ik gedaan met frezen.
intussen wa salexus koi goed bezig met het rakelen van de aarde en wat plat te laggen en het overtollig vuil aan het uit halen gras zoden steentjes enz.
nu de foto
hier zie je hoe de tuin veranderd is na het zaaien en frezen de werf is al voor een groot stuk veranderd en een beter zicht.
zo dit was het voor vandaag.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
pbrulez
|
Geplaatst: Za 30 Jun 2007, 19:10:45 Onderwerp: |
|
|
Dag Pedro,
Ge moet goed oppassen dat ze bij u geen dopingcontrole doen, ik denk dat jij ferm aan den epo zit, het tempo waarbij het bij u vooruit gaat. Ik ben zelf begonnen met het graven van de filterruimte en het gaat niet zo rap bij mij, misschien is het omdat het zwaarste dat ik tijdens de week in mijn handen neem een bic is,ben niet veel gewoon :-).
gr,
Peter |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Za 30 Jun 2007, 23:17:30 Onderwerp: |
|
|
ja peter
ne goeie beton blok of een grote bobijn kunnen daar al veel aan doen epo heb ik niet maar kan wel iedere dag in de namiddag van 12 tot 7 werken in men tuin daar ik s'nachts werk en slaap tot 12 u.
de maandag ben ik dan nog een lootgieter ook over dag en s'avond begin ik dan aan men nacht schift dus 16 u werken is voor mij geen probleem doe dat al jaren vroeger toen ik zelfstandig was werkte ik iedere dag 18 u minimum maar moet zeggen gelukkig was ik daar niet mee.
geef me nu maar de tijd we bezig zij eens de vijver en de tuin af word het vollop genieten in een lege zetel en een pintje bier.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Di 03 Jul 2007, 18:21:36 Onderwerp: |
|
|
hoi
vandaag verder gedaan met het uitgraven van het terras dis is nu bijna af maar weet geen raad meer met de aarde.
alle aarde heb ik tussen gebuur en vijver gevoerd en nu licht de aarde even hoog als de vijver rand.
de rest van de arade heb ik in de inham gegoten naar de garage toe voor ee berm te maken waar dan een pad langs komt in kiezel en keien.
hopelijk kan ik deze week de rest van het riool leggen en het riool putje metsen om dan alles terug dicht te doen ga intussen ook het muurtje metsen om de makkie op te zetten van de skimmer lijn en de rest van de kelder chappen als de muur er staat zo is die dan ook af.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Do 05 Jul 2007, 17:36:36 Onderwerp: |
|
|
hoi
vandaag wat verder gedaan aan het terras.
van 13 tot 17 u keien gevoerd 5000kg in men alleen.
veel en lastig werk.
men gras staat ook uit van vandaag word al een groene dons.
hier zie je de ene kant van het terras waar de stoelen al jklaar staan om te grebruiken als het goed weer word.
hier de andere kant in toaal word de terras 8m op 4 m.
als je goed ziet kan je de groene donsjes gras al zien op vele plaatsen.
zo dit was het voor vandaag.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
vivo administrator
|
Geplaatst: Do 05 Jul 2007, 20:07:57 Onderwerp: |
|
|
Voor het gras is die regen niet slecht, voor polyesteren daarentegen
Komen er tegels op je terras pedro of ga je wachten tot je iets vindt dat bij je Oosterse getinte tuin past?
Laatst aangepast door vivo op Do 05 Jul 2007, 23:43:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
pedro koi

|
Geplaatst: Do 05 Jul 2007, 20:16:12 Onderwerp: |
|
|
hoi
normaal komen er tegels op had graag blauw steen gelegd maar dit raden ze me af met de kinderen heel gevoelig aan vet plekken.
dit past natuurlijk wel perfect bij de japanse tuin daar integen.
we gaan alles nog wat laten bezinken mischien ga ik wel voor leien als men vrouwtje dat al graag ziet.
morgen ga ik zien naar 6000kg stenen heb ik op de kop getikt voor een kleien prijs en normaal ga ik die dan verhuizen om zo weer al wat meer oosterse tint te geven.
mvg pedro |
|
| Naar boven |
|
 |
|